Algemene voorwaarden voor coworking in Kunst na Arbeid

Bepalingen die gelden voor alle coworkers
1. Werk op de plek waar jij je het prettigst voelt. Let wel: alleen voltijds kantoorgenoten hebben de garantie op een vast bureau. Als alle bureaus bezet zijn, wijken deeltijders uit naar de vier meter lange houten tafel.

2. Volledige naam (zoals op paspoort), adresgegevens, geboorte- en geboortedatum doorgeven voorafgaand aan akkoord op offerte. Deze gegevens worden bij normaal gebruik met niemand gedeeld. Maar we moeten wel weten welke personen een sleutel hebben.

3. Voelt je plek niet goed? Mis je iets? We kunnen bureaus bij plaatsen, privacyschermen neerzetten, extra stekkerdozen, leeslampjes, et cetera. Alles is bespreekbaar. We optimaliseren de werkplekken voortdurend.

4. Dagen op terwijl je in een flow zat? Kom gerust extra uren/dagen per week. Hoef je niet aan te kondigen, tenzij het een donderdag betreft. Aan het eind van iedere week geef je aan hoeveel uur je extra hebt gewerkt. Tarief is dan 5 euro ex. btw per extra uur. Dat wordt dan direct die week afgerekend.

5. Toegang met eigen sleutel van 06.00 uur tot 18.00 uur. In de avonden en in het weekend geen toegang (uitzonderingen in overleg).

6. Toegang op ma, di, wo en vrijdag. Donderdag is het pand soms geheel afgehuurd als vergaderlocatie. Dit om kostendekkend te kunnen blijven. Op donderdag werken? Dat kan meestal, maar check dan vooraf bij de kantoormanager of het pand vrij is.

7. Kunst na Arbeid is een tolerante kantoorgemeenschap waarin diversiteit in afkomst, overtuiging, gender, seksuele gerichtheid, fysieke/mentale eigenschappen en andere deelidentiteiten gekoesterd worden. Kantoorgenoten dragen zorg voor een prettige, sociale en veilige werksfeer waarin eenieder zich gemakkelijk kan voegen. Ongemakkelijkheden of ongewenst gedrag? In vertrouwen kan een kantoormanager (of externe vertrouwenspersoon) geïnformeerd worden. Elkaar aanspreken op gedrag? Doe dat tactvol.

8. Kunst na Arbeid is een open ruimte. We zitten dicht op elkaars huid en krijgen dingen mee van elkaars leven/werk. We respecteren elkaars privacy en persoonlijke ruimte (ook mentaal). Wat we over elkaar horen in dit pand, blijft in dit pand en delen we niet ongevraagd met andere coworkers. We hebben het beste met elkaar voor en helpen/steunen elkaar waar nodig.

9. Gedragingen in strijd met voornoemde normen, kunnen leiden tot directe beëindiging van het contract of het niet verlengen ervan. Coworker levert dan direct zijn sleutel in en voldoet openstaande betalingen. In de regel eerst een waarschuwing en gesprek. Er kunnen ook andere redenen zijn voor directe beëindiging contract en toegangsverbod. Kantoormanager zal dat dan motiveren.

10. Stoppen na proefperiode? Geef dat twee weken vóór afloop aan.

11. Proefperiode gaat stilzwijgend over in Gebruiksovereenkomst Regulier. Voorwaarden blijven hetzelfde bij automatische verlenging, tenzij vooraf anders overeengekomen. Formeler huurcontract mogelijk als het (bijna) voltijds wordt. Opzegtermijn voor Gebruiksovereenkomst Regulier is een maand plus restant huidige maand. Voorbeeld: zeg je op 18 maart op, dan loopt je contract door tot en met 30 april.

12. Inclusief koffie, thee, versnaperingen, schoonmaak, energie, voorzieningengebruik. Mis je iets? Geef dat gerust aan.

13. Voltijds bureau? Richt naar eigen smaak in. Spullen laten staan is voor eigen risico. Belangrijke data elders opslaan of in de cloud.

14. Voorwaarden eigen sleutel: geen naam/adres eraan, niet uitlenen, niet kopiëren, bij verlies direct kantoormanager informeren. Indien sloten/sleutels vervangen moeten worden, dan is dat voor rekening van de coworker.

15. Bij verlaten pand lampen en apparatuur uit, deur op nachtslot (sleutel helemaal omdraaien). Voorkom brandgevaar.

16. Alle prijzen exclusief btw, tenzij anders vermeld.

17. Proefperiode wordt in één keer gefactureerd. Sleuteloverdracht en toegang pas na betaling.

18. Facturering na proefperiode: begin van iedere maand. Betaling binnen 14 dagen. Geen toegang bij verlopen factuur.

19. Facturering losse dagen/uren/diensten op dag van afname of uiterlijk einde van de week (zie ook 4).

20. Boekhouding gaat via redactiebureau Steven Schrijft. Bankoverschrijving t.n.v. Steven Schrijft.

21. Kantoormanager ontvangt zo nu en dan gasten of stelt pand open voor bezichtiging. Overlast wordt tot minimum beperkt.

22. Coworker mag geen klanten/gasten ontvangen, tenzij in overleg hierop uitzondering wordt gemaakt.

23. Schade aan eigendom en bedrijfsvoering die coworker redelijkerwijs aangerekend kan worden is voor diens rekening. Denk ook aan vervanging sleutels/slot bij (riskant) sleutelverlies of niet goed afsluiten.

24. De coworking space heeft (nog) geen af te sluiten geluidsarme ruimtes. Lang, luid of veel bellen? In overleg met kantoorgenoten.

25. Coworkers vormen samen een kantoorgemeenschap en kunnen dus ook onderling afspreken wat wenselijk is. Samen of alleen lunchen? Iedereen is daar vrij in. Muziekje aan, praatje maken? In overleg is er veel mogelijk. Klachten? Informeer kantoormanager.

26. Gebruiker geeft met digitale handtekening akkoord op deze Gebruiksovereenkomst Proefperiode. De link daarvoor zit in de begeleidende e-mail. Na akkoord volgt factuur. Betaling voorafgaand aan sleuteloverdracht. Daarna pas toegang tot het pand.

27. Pand in het weekend of ’s avonds gebruiken als er geen training/workshop is? Aanvragen kan per app bij kantoormanager. Alleen toegang na toestemming. Individueel: 5 euro ex. btw per uur. Bijeenkomst met meerdere personen: tarief nader overeen te komen. In avonduren, op donderdagen en in het weekend alleen toegang als kantoormanager daarvoor expliciet toestemming geeft.

28. Contract upgraden naar meerdere dagen per week? Dat kan altijd in overleg. Downgraden kan pas na afloop contractperiode.

Bepalingen voor coworkers die ook trainer/coach zijn
1. Coworkers die ook trainers/coach zijn, mogen het pand in de avonduren en in het weekend gebruiken voor sessies van 18.00 tot 22.00 uur. Zij hebben dan de volledige beschikking over het pand en dragen ook alle verantwoordelijkheid voor de deelnemers. Kantoormanager bepaalt welke sessies hiervoor wel of niet in aanmerking komen.

2. De ruimte wordt nadien schoon achtergelaten. Kruimelvrij, bekers en borden afgewassen.

3. Maximaal 10 deelnemers. Ook 1-op-1-gesprekken mogelijk. Afwijken alleen in overleg.

4. Kantoormanager Steven investeert hiermee in het opbouwen van een community rondom het pand.

5. Deze ‘gratis’ sessies wijken voor commerciële aanvragen van derden. Tenzij dit voor grote organisatorische problemen zorgt voor de initiatiefnemer: bijvoorbeeld de noodzaak tot het afzeggen van deelnemers die eigenlijk niet afgezegd kunnen worden.

6. Kantoormanager mag sturen op inhoud en kwaliteit. Het kosteloos vrijgeven van een avond of weekenddag aan een coworker is een gunst, geen recht. Trainingen of coach-sessies die in strijd zijn met de goede zeden en/of kwaliteitsstandaarden kunnen gestaakt worden. Alleen toegang in de avonden en weekenden na toestemming van de kantoormanager.